FAQ Zoomit

1. De werking van Zoomit
1.1 Wat is Zoomit?

Zoomit is een gratis dienst in Internet Banking waarmee u documenten zoals facturen, creditnota’s en loonbrieven snel en gemakkelijk afhandelt. U beslist zelf wanneer u betaalt en verliest minder tijd met geldzaken. U bent verlost van paperassen en helpt het milieu een handje.

1.2 Hoe werkt Zoomit?
  1. U ontvangt een bericht per e-mail wanneer een nieuw document beschikbaar is in de Zoomit-rubriek van uw Internet Banking.
  2. Uw document ziet er net zo uit als de papieren versie en bevat dezelfde informatie. U kan een factuur met enkele muisklikken goedkeuren en betalen. Overtypen van betalingen hoeft niet meer, het overschrijvingsformulier is vooraf ingevuld.
  3. Bent u de betaling vergeten, dan krijgt u enkele dagen voor de uiterste betaaldatum nog een herinnering via e-mail. Zo vermijdt u administratiekosten of de onderbreking van de dienstverlening door uw leveranciers wegens late betaling.
1.3 Zijn er kosten verbonden aan Zoomit?

Zoomit is een gratis dienst in Internet Banking. Er zijn geen kosten aan verbonden.

2. Starten-stoppen met Zoomit & Verzenders aanvaarden-weigeren
2.1 Inschrijven voor Zoomit

Zoomit is een gratis dienst in uw Internet Banking, inschrijven of activeren is niet nodig. 
Starten met Zoomit is dan ook zeer eenvoudig: Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek. Daarna verschijnt de lijst met beschikbare documenten voor dat rekeningnummer. Indien de lijst met beschikbare documenten leeg is, dan zijn er momenteel geen verzenders die u documenten aanbieden in Zoomit.

2.2 Uitschrijven voor Zoomit

Zoomit is een standaarddienst in Internet Bankieren. Zoomit (het logo en de bijbehorende schermen) kunt u niet verwijderen. De Zoomit-dienst is uitdrukkelijk opgenomen in de Algemene voorwaarden voor het gebruik van Internet Banking van uw bank.
Iedere deelnemende zender kan u voorstellen om documenten te ontvangen via Zoomit. U kunt deze uitnodigingen niet afzetten. Als klant beslist u natuurlijk steeds zelf om op dat aanbod in te gaan en uw documenten voortaan via Zoomit te ontvangen.

De vuistregel:

  • De verzender beslist om documenten aan te bieden, of niet
  • De klant beslist om te ontvangen, of niet
2.3 Verzenders aanvaarden

Het zijn de verzenders van facturen en loonbrieven die beslissen om u documenten aan te bieden in Zoomit. U hoeft dus zelf niets aan te vragen. U moet wel per zender bevestigen dat u op zijn/haar aanbod ingaat en u zijn documenten voortaan via Zoomit wil ontvangen.

De vuistregel:

  • De verzender beslist om documenten aan te bieden, of niet
  • De klant beslist om te ontvangen, of niet

Ga als volgt te werk om een verzender te aanvaarden:

1. Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek.
2. Open een willekeurig document.
3. Klik links boven op Zoomit overzicht.


4. Klik dan bovenaan op Verzenders.

5. Selecteer de verzender die u wilt aanvaarden.
6. Kies Verzender aanvaarden rechts op het scherm.
7. Bevestig uw keuze. U krijgt onmiddellijk toegang tot de beschikbare documenten.

Uitzondering: Enkele verzenders verwachten dat u zelf een aanvraag indient om uw documenten via Zoomit te ontvangen. Vindt u geen documenten terug in Zoomit voor een verzender die vermeld staat op de Zoomit-site? Neem dan contact met deze verzender. Enkel de verzender kan u bevestigen of hij een document heeft aangeboden in Zoomit of op een andere manier stuurt zoals bijvoorbeeld papier.

2.4 Verzenders weigeren

Een zender die u toegevoegd hebt in Zoomit kunt u op ieder ogenblik ook terug verwijderen. Ga als volgt te werk:

1. Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek.
2. Open een willekeurig document.
3. Klik links boven op Zoomit overzicht.


4. Klik dan bovenaan op Verzenders.

5. Selecteer de verzender die u wilt verwijderen.
6. Kies Verzender weigeren rechts op het scherm.
7. Bevestig uw keuze. uw aanvraag wordt doorgegeven aan de verzender.

U moet de stappen 5 tem 7 herhalen voor elke zender die u wilt verwijderen.


Opgelet:

  • Zoomit is slechts een postbode en beslist niet wat er gestuurd wordt noch aan wie.
  • Uw verzoek om de documenten niet langer via Zoomit te ontvangen moet verwerkt worden door de verzender. Hij zal een ander afleveringskanaal voorstellen.
  • Ook al hebt u de verzender verwijderd uit Zoomit dan kunt u in de toekomst nieuwe uitnodigingen ontvangen van deze zender om Zoomit te gebruiken. Het staat u steeds vrij om daar op in te gaan of niet.
  • Wanneer u een zender verwijderd hebt uit Zoomit kunnen noch uzelf noch de andere gebruikers in uw Internet Banking-abonnement de documenten van deze verzender nog raadplegen. Bewaar dus steeds alle documenten van een verzender alvorens deze te vewijderen. Zie FAQ
    Documenten bewaren en archiveren.
2.5 Ik gebruik Zoomit niet en toch krijg ik meldingen dat er documenten beschikbaar zijn.

Het zijn de verzenders van facturen en loonbrieven die beslissen om u documenten aan te bieden in Zoomit, ook al hebt u niets aangevraagd. Dit is louter informatief. U kan deze meldingen niet uitschakelen, dit is een standaard dienst in Internet Banking.
Het staat u natuurlijk vrij om al dan niet in te gaan op de uitnodigingen van de verzenders om Zoomit te gebruiken of niet.
Pas nadat u de verzender hebt toegevoegd aan uw zenders in Zoomit en u uw keuze hebt bevestigd zult u effectief toegang krijgen tot uw documenten.

3. E-mail notificatie
3.1 Aanpassen e-mailadres en taal

Bij uw eerste gebruik van Zoomit krijgt u de vraag om uw e-mailadres in te geven en uw taal te kiezen voor de e-mail notificaties.

U kunt het e-mailadres en de taal steeds aanpassen:

  • Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-sectie.
  • Kies de sectie Instellingen en dan Wijzigen.

  • Pas uw e-mailadres en taal aan.
  • Bevestig met Bewaren.
3.2. Ik ontvang email-notificaties van een zender waar ik geen documenten van wil ontvangen in Zoomit

Indien u geen documenten meer wil ontvangen van een verzender dan moet u die verzender weigeren in Zoomit. Zie FAQ Starten en stoppen met Zoomit.

3.3. Ik heb een nieuw rekeningnummer maar ontvang nog steeds e-mail notificaties dat er documenten toekomen op het oude nummer.

Dit betekent dat de verzender nog steeds documenten verstuurt naar uw oud rekeningnummer. Neem dringend contact met de verzender en vraag hem naar uw nieuw nummer te sturen. Zie ook FAQ Bankrekening veranderen.

4. Documenten ontvangen en bekijken
4.1 Adobe Reader is vereist

Om een document te bekijken moeten Adobe Reader en zijn plug-ins correct geïnstalleerd zijn op uw computer. Indien dit nog niet het geval is verwijzen we u graag naar de site van Adobe.

Opgelet: PDF Complete is niet ondersteund.

Opgelet: Ook Apple Mac gebruikers moeten Adobe Reader geïnstalleerd hebben.

Zie ook de FAQ "Foutmeldingen en problemen".

4.2 Welk type documenten kan ik ontvangen in Zoomit?

In Zoomit kunt u documenten ontvangen die gerelateerd zijn met inkomende en uitgaande betalingen. Typische voorbeelden zijn:

Inkomende betalingen

Uitgaande betalingen

Kredietnota Factuur
Teruggave belastingen Te betalen belastingen
Schadevergoeding verzekering Verzekeringspremie
Loon  

Sommige verzenders bieden ook gedomicilieerde facturen aan in Zoomit. Een gedomicilieerde factuur heeft als status altijd Gedebiteerd door verzender. U hoeft dus geen betaalactie te ondernemen. Indien u een gedomicilieerde factuur niet terug vindt in Zoomit, neem dan contact met de verzender.

4.3. Hoe weet ik dat een document beschikbaar is in Zoomit?

U ontvangt een bericht per e-mail wanneer een nieuw document beschikbaar is in de Zoomit-rubriek van uw Internet Banking. Zorg er dus voor dat uw e-mailadres juist is ingesteld in Zoomit. Zie FAQ E-mail notificatie.

Vaak informeert ook uw Internet Banking-toepassing u dat er nieuwe documenten beschikbaar zijn of dat u actie moet ondernemen.

4.4. Document niet ontvangen of meerdere keren ontvangen

Zoomit stelt de documenten ter beschikking die door de verzender werden gestuurd. Als u een document mist of meerdere malen ontvangen hebt, neem dan contact met de verzender.

4.5. Activatiecode

In uitzonderlijke gevallen vraagt Zoomit u om een activatiecode in te geven wanneer u een verzender wenst toe te voegen. Deze activatiecode wordt door de verzender gebruikt als aanvullende identificatie van de gebruiker. Deze activatiecode is meestal terug te vinden op uw laatste papieren document. Kunt u de code niet terugvinden neem dan contact op met de verzender.

4.6. Papieren documenten

Als u documenten in Zoomit ontvangt, krijgt u ze normaal niet meer op papier. Dit is een beslissing van de verzender. Sommigen gaan nog een tijdje door met het sturen van papieren documenten. Anderen stoppen de papieren versie zodra u de zender toevoegt in Zoomit. Voor meer informatie neemt u contact met de verzender.

5. Betalen en betaalstatus
5.1. Betalen van een factuur

U beslist steeds zelf of u een factuur betaalt, wanneer en hoe.

U kunt een factuur die u ontvangen hebt in Zoomit betalen door middel van de betaalknop in uw Internet Banking. Het overschrijvingsformulier is reeds ingevuld.  

U kunt natuurlijk steeds kiezen om uw factuur te betalen via een andere weg zoals:

  • Manueel invoeren in Internet Banking
  • Aan het loket in uw agentschap
  • Via een bankterminal

In dat geval kunt u zelf de betaalstatus van uw factuur veranderen in Reeds betaald. Zie FAQ: Betaalstatus aanpassen.

De vervaldag van uw factuur wordt niet gewijzigd doordat u het via Zoomit ontvangt.

5.2. Betaling aanpassen

Het vooraf ingevulde overschrijvingsformulier bevat alle juiste betaalgegevens die de schuldeiser verwacht. Toch kunt u sommige velden aanpassen zoals:

  • Memodatum
  • Bedrag
  • Rekeningnummer van de opdrachtgever

Wenst u meer gegevens aan te passen maak dan een manuele overschrijving aan. Pas daarna zelf de betaalstatus van uw factuur aan in Reeds betaald.

5.3. Betaalstatus wijzigen

U kunt te allen tijde de betaalstatus van een factuur aanpassen. Dit doet u bijvoorbeeld wanneer u de betaling hebt uitgevoerd zonder gebruik te maken van de betaalknop in Internet Bankieren of wanneer u een betaling weigert.
Ga als volgt te werk:

  1. Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek
  2. Selecteer de rubriek Documenten en dan de factuur waarvan u de betaalstatus wenst aan te passen
  3. Klik rechts van het scherm op Betaalstatus wijzigen
  4. Klik op Reeds betaald en voeg eventueel een commentaar toe
  5. Klik op Bevestigen

De status van het document is nu gewijzigd in Reeds betaald.
Opgelet:

  • Deze manuele wijziging heeft geen enkele invloed op de effectieve betaling van de factuur.
  • Deze wijziging wordt niet doorgestuurd naar de verzender.
5.4. Ik gebruik Zoomit en betaal mijn facturen op tijd. Toch meldt Zoomit dat ik nog onbetaalde facturen heb.

Dit kan in twee uitzonderlijke gevallen voorkomen:

  • Er is een probleem opgetreden bij het verwerken van de betaalstatus. Indien u de betaling terug vindt in uw rekeninginfo, kunt u de status zelf manueel aanpassen in “Reeds betaald”. Indien u de betaling niet terugvindt in uw rekeninginfo neemt u best contact met uw bank.
  • Een verzender die u nog niet hebt aanvaard in Zoomit, biedt u een te betalen document aan. Indien u de betaling al hebt uitgevoerd zonder Zoomit, mag u die melding negeren. Wij raden u aan iedere verzender te aanvaarden in Zoomit om deze verwarring te vermijden.
Ik heb een gedomicilieerde factuur ontvangen. Wat nu ?

Sommige verzenders bieden ook gedomicilieerde facturen aan in Zoomit. Een gedomicilieerde factuur heeft als status altijd Gedebiteerd door verzender. U hoeft dus geen betaalactie te ondernemen.

Indien u een gedomicilieerde factuur niet terug vindt in Zoomit, neem dan contact met de verzender.

6. Inhoud van documenten
6.1. Ik ben niet akkoord met de inhoud van het document

Zoomit stelt de documenten ter beschikking die door de verzender werden gestuurd. Zoomit beslist niet wat er gestuurd wordt noch aan wie. Ook uw bank heeft geen toegang tot de inhoud van uw documenten.
Neem contact op met de verzender van het document bij vragen over de inhoud zoals:

  • Het bedrag
  • Diensten of producten
  • Verkeerde gegevens
  • Betalingswijze
  • Adres
  • Bestemmeling
  • Promoties

U vindt uw klantennummer terug op uw factuur in Zoomit of op een papieren exemplaar.
Voor vragen over uw loonbrief neemt u contact met uw werkgever of het sociaal secretariaat.

7. Bankrekeningnummer veranderen
7.1. Bankrekening veranderen

Als u verandert van bankrekeningnummer of zelfs van bank, kunt u uw Zoomit-documenten op het nieuwe rekeningnummer laten toekomen. Informeer iedere van uw verzenders en vraag hen uw Zoomit-documenten voortaan naar het nieuwe rekeningnummer te sturen. Deze actie kunt u niet uitvoeren in Zoomit zelf. Gebruik de klassieke contactmethodes (Helpdesk, Klantendienst, …) van uw verzenders. Deze actie kan niet uitgevoerd worden door uw bank.

Opgelet: U kan documenten die u reeds ontvangen hebt in Zoomit niet overdragen naar uw nieuw rekeningnummer. Denk er aan om de eerder ontvangen documenten te bewaren op uw computer of op een andere drager. Zie FAQ 8 Documenten bewaren en archiveren

Opgelet: Informeer uw verzenders voordat u uw oude rekening afsluit. Anders zult u documenten blijven ontvangen op uw oud nummer terwijl u geen toegang hebt tot Zoomit via die rekening.

7.2. Documenten overdragen naar een ander rekeningnummer

U kunt documenten die u reeds ontvangen hebt in Zoomit niet overdragen naar een ander rekeningnummer. Denk er aan om de eerder ontvangen documenten te bewaren op uw computer of op een andere drager. Doe dit voor u uw oude rekening afsluit. Zie FAQ Documenten bewaren en archiveren

7.3. Mijn nieuwe bank biedt Zoomit niet aan

Indien uw nieuwe bank Zoomit niet aanbiedt, denk er dan aan om de eerder ontvangen documenten te bewaren op uw computer of op een andere drager. Doe dit voor u uw oude rekening afsluit. Zie FAQ Documenten bewaren en archiveren.

8. Documenten bewaren en archiveren
8.1. Beschikbaarheid in Zoomit

Iedere verzender beslist hoe lang hij/zij documenten ter beschikking houdt in Zoomit. Dit kan variëren van 6 tot maximum 60 maanden. De exacte periode voor iedere verzender kunt u makkelijk zelf nagaan:

  1. Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek.
  2. Selecteer de rubriek Verzenders de betrokken verzender
  3. Klik op Document kenmerken
  4. Beschikbaarheid vermeldt hoe lang het document online zal staan.

Indien u het document langer wenst te bewaren kunt u vóór het verstrijken van de vermelde periode downloaden en zelf archiveren of afdrukken.

8.2. Hoe een document bewaren
  1. Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek
  2. Selecteer de rubriek Documenten
  3. Selecteer links van het scherm het betrokken document
  4. Klik rechts van het scherm op Downloaden
8.3. Hoe een document afdrukken?
  1. Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek
  2. Kies het document dat u wenst af te drukken
  3. Klik op Bekijken om het document te openen
  4. Gebruik de afdrukfunctie van uw PDF-viewer.
8.4. Ben ik wettelijk verplicht om mijn documenten te bewaren?

Voor sommige documenten geldt inderdaad een verplichte bewaartermijn. Of u het document op papier dan wel elektronisch ontvangt, verandert daar niets aan.

De termijn kan ook sterk verschillen afhankelijk van het type document. Kijk hiervoor naar officiële bronnen zoals het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) of de overheidssite e-factuur.

9. Privacy en veiligheid
9.1. Uitgewisselde informatie in Zoomit

Zoomit werkt net zoals de post maar voert nog enkele nieuwe elementen toe om uw privacy te verhogen:

  • Uw document blijft bij de verzender, het wordt niet opgeslagen bij Zoomit of uw bank.
  • Zoomit en uw bank verwerken enkel verwijzingen (links) naar documenten.
  • Wanneer u een document wenst te bekijken, wordt het opgevraagd door uw browser, rechtstreeks bij de verzender.

Zoomit en uw bank hebben geen toegang tot uw document.

De verzender stuurt uw documenten naar uw bankrekeningnummer. Dit nummer kent hij/zij omdat u het al gebruikt hebt om vorige betalingen uit te voeren of omdat u het hebt opgegeven om betalingen te ontvangen (loon, schadevergoeding, belastingteruggave, …)

Alle betrokken partijen verbinden zich er toe om de Zoomit-gedragscode te respecteren.

9.2. Veiligheid

Zoomit is een bankdienst in uw Internet Banking en geniet van dezelfde uiterst strenge beveiliging. Enkel wie u toegang heeft gegeven tot uw Internet Banking kan toegang krijgen tot uw documenten.

Alle uitwisselingen tussen de verzender, Zoomit en de bank worden beschermd door de zelfde bancaire beveiliging.

9.3. Bestemmeling wijzigen of toegang delen

Enkel de geadresseerde die wordt opgegeven door de verzender heeft toegang tot de documenten die aan hem/haar gericht zijn. Derden krijgen dus geen toegang tot documenten die niet voor hen bestemd zijn.
Wanneer meerdere personen toegang tot een rekening delen (bijvoorbeeld een gemeenschappelijke rekening met een partner of een familielid) zal iedere gebruiker enkel de documenten kunnen inkijken die verbonden zijn aan zijn/haar naam. Gebruikers kunnen elkaar echter de uitdrukkelijke toestemming verlenen om elkaars documenten te zien.

Toestaan dat andere personen die toegang hebben tot de bankrekening een document mogen raadplegen doet u zo:

  • Start Internet Banking en ga naar de Zoomit-rubriek.
  • Kies  de verzender voor wie u de toegang wil aanpassen.
  • Klik op Gebruikers voor deze verzender
  • Klik op Aanpassen
  • Klik op Toegang verlenen

U kunt deze toelating op om het even welk moment terug annuleren door via dezelfde operatie de optie Neen te selecteren.

9.4. Wij hebben een gezamenlijke rekening. Wie heeft toegang tot de documenten in Zoomit?

Alle personen die zelf een zender hebben aanvaard of die toegang hebben gekregen van iemand anders, hebben toegang tot de documenten.

9.5. Mijn naam is fout in het toegangsscherm van Zoomit.

Uw naam in Zoomit is de naam gekend bij uw bank. Is deze naam niet juist, neem dan contact op met uw bank.

10. Foutmeldingen en problemen
10.1. “Minstens een handtekening is niet geldig” bij het openen van een document

Deze boodschap verschijnt omdat de documenten die de uitgever ervan u via Zoomit heeft gestuurd, beschermd zijn met een elektronische handtekening die door uw Adobe Reader voor het lezen van pdf-bestanden niet wordt herkend. Om deze waarschuwing te vermijden, volstaat het om deze handtekening een keer te aanvaarden. Als gebruiker van Windows, kunt u de geldigheid van een elektronische handtekening als volgt valideren. De schermen zijn enkel beschikbaar in het Engels.

10.2. Ik klik in mijn PC Banking op de Zoomit icoon, maar er gebeurt niets.

Mogelijkheid 1: Beveiligingsboodschap in Internet Explorer

In de gele informatiebalk van Internet Explorer verschijnt een van de volgende beveiligingsboodschappen:

·         ‘To help protect your security, Internet Explorer has restricted this file from showing active content that could access your computer. Click here for options....’ (Om de beveiliging van uw computer te verbeteren, heeft Internet Explorer dit bestand beperkt in het weergeven van actieve inhoud die mogelijk toegang verschaft tot uw computer. Klik hier voor opties). Oplossing: Klik tijdens uw internetsessie op de gele informatiebalk van Internet Explorer en selecteer Allow Blocked Content (Geblokkeerde inhoud toestaan).

·         ‘To help protect your security, Internet Explorer blocked this site from downloading files to your computer. Click here for options.... Het downloaden van bestanden van deze website is ter beveiliging van deze computer door Internet Explorer geblokkeerd. Klik hier voor extra opties...’ Oplossing: Klik tijdens uw internetsessie op de gele informatiebalk van Internet Explorer en selecteer Download File (Bestand downloaden).

Mogelijkheid 2: Er is een pop-up blocker actief

In de informatiebalk van uw browser krijgt u een waarschuwing dat er een pop-up geblokkeerd is:

·         In Internet Explorer: ‘Pop-up blocked. To see this pop-up or additional pop-ups click here...’

·         In Firefox: ‘Firefox prevented this site from opening a pop-up window. Click here for options...’

U gebruikt blijkbaar een pop-up blocker.

In browsers zoals Mozilla Firefox, Safari of Internet Explorer zit standaard een pop-up blocker in het programma ingebouwd.

Oplossing: Klik op de informatiebalk om de opties voor het toelaten van pop-ups in te stellen.

Toelichting voor het uitschakelen van de pop-up blocker, per browser

Internet Explorer

1.       Open Internet Explorer.

2.       Klik op Extra, op Pop-upblokkering en vervolgens op Pop-upblokkering uitschakelen.

Safari                    

1.       Open Safari.

2.       Vink in het menu van Safari het vakje Pop-ups blokkeren uit.

Mozilla – Firefox

1.       Open Mozilla.

2.       Klik, zodra het venster geopend is, op Extra Optie - tab Inhoud, en vink het vakje Pop-ups blokkeren uit.

3.       Klik op OK en sluit het venster.

Mogelijkheid 3: JavaScript activeren in Mozilla/Firefox

Als u met de internetbrowser Mozilla/Firefox werkt, moet de optie Enable JavaScript (JavaScript inschakelen) geactiveerd zijn.

Oplossing: Ga naar Extra - Opties - Inhoud en selecteer Enable JavaScript (JavaScript inschakelen).

10.3. “In Microsoft Internet Explorer is een fout opgetreden en het programma moet worden afgesloten”

Probeer om Internet Explorer opnieuw in te stellen. Wanneer u de parameters van Internet Explorer opnieuw instelt, worden alle invoegtoepassingen en aanpassingen verwijderd. Het komt er op neer dat u met een nieuwe versie van Internet Explorer start.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Reset-Internet-Explorer-settings

Bekijk voor u Internet Explorer opnieuw instelt het overzicht met de parameters die door deze wijziging worden beïnvloed.

10.4. “U hebt geen toegang tot de informatie m.b.t. dit document. Dit document heeft een privé-karakter en kan enkel door de geadresseerde zelf bekeken worden.”

De geadresseerde van een document beslist of hij/zij inzage wil geven in documenten met vertrouwelijke informatie (zoals loonbrieven, telefoonrekeningen, ...) aan andere personen in Zoomit. De rode waarschuwingstekst betekent dat de geadresseerde u (nog) geen expliciete toestemming heeft gegeven om documenten in te kijken. Neem daarom contact op met de geadresseerde van het document voor verdere informatie. Hij/zij kan, indien gewenst, de toegangsrechten elektronisch aanpassen via het scherm ‘Proficiat, u bent ingeschreven - De afzender X is nu toegevoegd in Zoomit’ of in het Zoomit-scherm via ‘Deze afzender - Beheer inschrijving

10.5. Een wit of grijs scherm bij het openen van een document

Om een document te bekijken moeten Adobe Reader en zijn plug-ins correct zijn geïnstalleerd op uw computer.

Opgelet: PDF Complete is niet ondersteund.

Ga na dat Acrobat Reader en de nodige plug-ins zijn geïnstalleerd.

Internet Explorer: http://helpx.adobe.com/nl/acrobat/kb/quick-fix-view-pdfs-web.html

Firefox: http://support.mozilla.org/nl/kb/pdf-bestanden-bekijken-firefox-zonder-downloaden

Opgelet: Ook Apple Mac gebruikers moeten Adobe Reader geïnstalleerd hebben.

10.6. Technische eisen voor het gebruik van Zoomit

Zoomit maakt deel uit van uw PC Banking. De eisen met betrekking tot het besturingssysteem en uw internetbrowser zijn dezelfde als deze die van toepassing zijn voor uw PC Banking en worden door uw bank bepaald.

Om een document te bekijken moeten Adobe Reader en zijn plug-ins correct geïnstalleerd zijn op uw computer. Indien dit nog niet het geval is verwijzen we u graag naarhttp://get.adobe.com/reader/.

Opgelet: PDF Complete is niet ondersteund.

Opgelet: Ook Apple Mac gebruikers moeten Adobe Reader geïnstalleerd hebben.

Zie ook de FAQ "Foutmeldingen en problemen".