Home Tax on web


Tax-on-web en Zoomit

Uw belastingaangifte invullen met Tax-on-web garandeert een veilige, gebruiksvriendelijke en efficiënte werkwijze.

In Tax-on-web kunt u Zoomit aanvinken om uw belastingafrekening (uw aanslagbiljet) rechtstreeks in uw Internet Banking te ontvangen. 

Zoomit is gratis, veilig, milieuvriendelijk en gemakkelijk te gebruiken in bijna alle programma's voor internetbankieren bij Belgische banken.
 

Waarom Zoomit activeren in Tax-on-Web?

Selecteer de Zoomit-optie bij het invullen van uw belastingaangifte op Tax-on-Web:

  • uw aanslagbiljet is dan rechtstreeks beschikbaar in uw persoonlijke en beveiligde Internet Banking toepassing.
  • u krijgt een verwittiging per e-mail wanneer uw aanslagbiljet beschikbaar is in Zoomit.
  • als u extra moet betalen, dan wordt alle informatie automatisch ingevuld op het overschrijvingsformulier. Minder werk voor u. Veilig, handig en minder kans op fouten.
  • ook het milieu vaart er wel bij.
Hoe Zoomit activeren in Tax-on-Web?

1. U hebt Zoomit nog niet geactiveerd in Tax-on-Web

Op het einde van uw belastingaangifte moet u Zoomit aanvinken (Ik wens mijn aanslagbiljet in de personenbelasting voortaan te ontvangen in mijn internetbankieren via Zoomit). Daarna krijgt u geen papieren aanslagbiljet meer, maar zal u het terugvinden in uw Internet Banking. U krijgt een verwitting per e-mail van FOD Financiën wanneer uw aanslagbiljet klaarstaat in Zoomit op het e-mailadres dat u ingeeft.

 

2. U hebt Zoomit vroeger al geactiveerd in Tax-on-Web

Als u Zoomit vroeger al geactiveerd hebt in Tax-on-web dan hoeft u dat niet opnieuw te doen. U krijgt dan op het einde van uw aangifte volgend scherm te zien:

U krijgt een verwitting per e-mail van FOD Financiën en van Zoomit dat uw aanslagbiljet is aangekomen in Zoomit op het e-mailadres dat u opgegeven hebt in Tax-on-Web.

3. U kunt Zoomit niet activeren in Tax-on-Web

In sommige gevallen kunt u Zoomit niet activeren in uw Tax-on-Web. Dan krijgt u volgend scherm te zien:

 

Reden:

  1. Uw bank ondersteunt Zoomit nog niet. De meeste Belgische banken ondersteunen Zoomit. Neem inlichtingen bij uw bank of ze Zoomit-ondersteuning voorzien in de toekomst.
  2. Uw bankrekening is niet bekend bij de administratie. Vermeld uw rekening in het desbetreffende vak.

Belangrijke opmerking: Als u uw bankrekeningnummer wijzigt in Tax-on-Web of via MyMinFin dan moet u Zoomit opnieuw activeren. Een wijziging van uw bankrekeningnummer wordt gezien als u uitschrijven voor de Zoomit-dienst.

MyMinFin
U hebt ook de mogelijkheid om Zoomit te activeren via de website MyMinFin.

Meer informatie over Zoomit en Tax-on-Web vindt u ook op de website van FOD Financiën.

 

 

Hoe krijg ik een verwittiging dat mijn aanslagbiljet er is in Zoomit?

 

  • U ontvangt een e-mail van FOD Financiën om te melden dat uw aanslagbiljet beschikbaar is in Zoomit op het e-mailadres dat u opgegeven hebt in Tax-on-Web.

  • Gebruikt u Zoomit ook al voor andere verzenders dan Tax-on-Web? Dan krijgt u ook een e-mail van Zoomit om u te verwittigen dat uw aanslagbiljet beschikbaar is in Zoomit op het e-mailadres dat u in de Zoomit-dienst ingegeven hebt.

 

Meer informatie over Zoomit en Tax-on-Web vindt u ook op de website van FOD Financiën.

 

Waar vind ik mijn aanslagbiljet terug in Zoomit?

Als u uw afrekening niet meteen in Zoomit terugvindt, kijk dan in uw Internet Banking in de Zoomit-rubriek bij:

  • 'Te behandelen documenten' als u moeten bijbetalen aan de fiscus.
  • 'Behandelde documenten' of 'Historiek facturen' als u terugkrijgt van de fiscus.

Meer informatie over Zoomit en Tax-on-Web vindt u ook op de website van FOD Financiën.

Hoe uitschrijven voor Zoomit en Tax-on-Web?